Manuel Barbieri i street fashion

0
1078

Drodzy Czytelnicy,

W tym numerze mam przyjemność przedstawić Wam projektanta wnętrz i mebli Manuela Barbieri z Werony. Ma 25 lat, od trzech lat mieszka i pracuje w Mediolanie, gdzie przeprowadził się od razu po ukończeniu studiów z Designu Wnętrz w Instytucie Wzornictwa w Weronie.

Przekonacie się, że dla Manuela moda ma wyjątkowe znaczenie…

Zapraszam do lektury,

Wasza korespondetka z Mediolanu,

Magdalena Makowska

(makowska@gazzettaitalia.pl)

MM: Czym zajmujesz się na co dzień?

W 2012 roku otworzyłem w Mediolanie swoje studio pod nazwą . Zapewniam firmom, dzięki specjalnie wyselekcjonowym partnerom, pełne usługi, od projektowania produktu aż po stworzenie marki. W tych pierwszych miesiącach 2015 roku moja działalność przekształciła się w firmę „MM Direzioni Creative”, w której pracujemy razem z moim partnerem Marco Magalinim.

Ponadto, aktualnie[cml_media_alt id='113497']Makowska - Barbieri (1)[/cml_media_alt] współpracujemy z takimi firmami jak: Scandola Marmi, Chimento Projektowanie i Ecoepoque, której jestem dyrektorem kreatywnym, Projekty, Purapietra, Margraf i Linia Zero.

Jako designer prowadzę także magazyn online o designe, modzie i jedzeniu pod nazwą „Designspeaking”, którego jestem założycielem i dyrektorem. Magazyn powstał w 2012 roku jako narzędzie informacji i komunikacji zorientowanej na międzynarodowe firmy w zakresie projektowania, ze szczególnym naciskiem na start-up’y młodych projektantów i samodzielne formy działalności. Poza rozprzestrzenianiem treści redakcyjnych, Designspeaking organizuje „temporary store” i wystawy zbiorowe (dotychczas zaprezentowane w Weronie, Mediolanie i Mantui) oraz wspiera nowe pomysły młodych projektantów w zakresie handlu, komunikacji i wizerunku. W związku z tym w 2013 roku zorganizowałem „Manifest Talentów”, który przeszedł już do czwartej edycji, a którego celem jest wspieranie młodych talentów w projektowaniu produktu. Od września 2014 jest również dostępny w Internecie „Press Cloud”, którego jestem współzałożycielem wraz z Guendaliną Perelli. Owa platforma 2,0 jest innowacyjnym serwisem relacji medialnych, która łączy firmy z dziennikarzami i stylistami na poziomie międzynarowodym.

MM: Jak opisałbyś swój styl?

Mój styl jest prosty, uwielbiam symetrię i liniowość. Nie przepadam za kolorami, lubię zwłaszcza eleganckie i sztywne materiały. Mój codzienny look tworzą ciemne dżinsy, koszula, sweter i allacciatina, wszystko w kolorze total black. Przełamuję tę prostotę, zakładając okulary i fajną kurtkę, jakiej nikt nie ma. Uwielbiam kolorowe skarpetki, zwłaszcza we wzory.

MM: Czym jest dla Ciebie moda?

Oznacza projektowanie, planowanie, badania i poświęcenie. Moda jest przede wszystkim ciężką pracą, a dopiero później określiłbym ją jako kreatywność i frywolność.

Jeszcze w tym roku chcę zaprojektować własną linię męskich płaszczy… Lubię zajmować się nowymi projektami i nowymi pomysłami. Jestem jednym z przedstawicieli pokolenia slash i moja szuflada pragnień jest zawsze pełna kreatywnych projektów, w której design jest słowem kluczowym.