Home » Educazione » PRO FUTURO: Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa – Program Dwujęzyczności – Język Włoski

PRO FUTURO: Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa – Program Dwujęzyczności – Język Włoski

Szkoły Pro Futuro to ponad 24-letnia tradycja w edukacji dzieci. Pierwsza szkoła została uruchomiona w 1992 roku i jest jedną z najdłużej działających szkół niepublicznych w Polsce.

Wyróżnia nas dwujęzyczny program w języku angielskim oraz wysokie wyniki potwierdzone w egzaminach zewnętrznych.

Od nowego roku szkolnego 2018/2019 otwieramy pierwszą w Polsce klasę z dwujęzycznym programem nauczania w języku włoskim.

Nasi uczniowie osiągają najwyższe noty z egzaminów języka angielskiego przeprowadzanych przez pracowników Cambridge ESOL Examinations i British Council. Szkoła jest również ośrodkiem egzaminacyjnym międzynarodowego certyfikatu TELC, do którego przygotowywani są nasi uczniowie.

Partnerem strategicznym Pro Futuro jest wybitny, światowy autorytet procesów efektywnego nauczania – Colin Rose, który jest twórcą nowoczesnych metod nauki wykorzystujących najnowszą wiedzę o funkcjonowaniu i uczeniu się mózgu. Dzięki temu nasi uczniowie z dużą łatwością uczą się trwale i skutecznie.

Obok atrakcyjnego programu nauczania szkoła zapewnia uczniom możliwość korzystania z bogatej oferty zajęć dodatkowych, sportowych, muzycznych, plastycznych, aktorskich oraz rozwijania swoich uzdolnień za pomocą indywidualnej ścieżki rozwoju.

Nauczamy w nowatorski sposób dzięki najnowszej wiedzy z neurobiologii i neuropsychologii.

Wychodzimy z założenia, że ruch jest niezbędny do prawidłowego rozwoju dzieci, dlatego utworzyliśmy Uczniowski Klub Sportowy, który promuje sport.

Dbamy o rozwój dzieci w obszarze wiedzy, emocji, relacji społecznych i aktywności fizycznej.”

Szkoła, jako pierwsza na rynku polskim wprowadza autorski program dwujęzyczności włoskiej.

Wykorzystuje on nowoczesne metody nauczania, takie jak „CLIL”.

Ważnym elementem programu dwujęzyczności jest też „immersione”, czyli zanurzenie w języku. Poza lekcjami języka włoskiego, w szkole Pro Futuro uczniowie uczęszczają na prowadzone w języku włoskim: Arte (zajęcia artystyczne), Scienze (zajęcia naukowe prowadzone metodą eksperymentu), Lettura  (nauka czytania), laboratori psicologici (warsztaty z psychologiem).

Uczniowie szkoły Pro Futuro mogą przystąpić do egzaminów TELC, CILS i CELI z języka włoskiego.

Szkoła organizuje wyjazdy do szkół włoskich. W programie rocznym przewidziana jest dwutygodniowa wymiana.

W Dwujęzycznej Szkole Podstawowej nr 61 Pro Futuro stosuje się  metody uczenia oparte na najnowszej wiedzy o funkcjonowaniu i uczeniu się mózgu oraz pedagogiki.

Głównym programem metodycznym szkoły jest program „Tak uczymy”, w skład którego wchodzą : edukacja wielozmysłowa, gimnastyka mózgu, techniki uczenia się, piłki gimnastyczne zamiast krzeseł w I etapie oraz ewaluacja wewnętrzna.

Szkoła Pro Futuro stawia na indywidualne podejście do ucznia oraz dostosowanie metod nauczania do jego rozpoznanych potrzeb, możliwości i potencjału.

Został stworzony  metodologiczny system, którego celem jest dostarczanie wiedzy w najefektywniejszy dla uczniów sposób oraz trenowanie w nich umiejętności skutecznego i szybkiego uczenia się.

W ramach Pracowni Rozwoju każdy uczeń jest diagnozowany i monitorowany, i tworzony jest portret ucznia.

Przykładem indywidualnego podejścia jest program „Wielka 5”, w ramach którego uczniowie wyznaczają cele i optymalne warunki współpracy z nauczycielem każdego z 5 kluczowych przedmiotów .

Z programem „Wielka 5” bezpośrednio powiązane są mini-konferencje – spotkania z rodzicami prowadzone samodzielnie przez uczniów, podczas których – w języku polskim i włoskim – omawiają swoje postępy, prezentują wykonane prace i przedstawiają swoje cele edukacyjne i wychowawcze.

Uczniowie I etapu edukacyjnego objęci są programem „Lider”. Wspólnie z wychowawcą klasy ustalają swój cel – jakim liderem chcieliby zostać (np. czytania czy dbania o rośliny w klasie) oraz działania prowadzące do uzyskania tytułu. Partnerskie traktowanie uczniów wpływa korzystnie na ich samodzielność i samosterowność.

 

 

Elementem świadczącym o indywidualnym podejściu do ucznia jest również oferta zajęć dodatkowych. Uczniowie w każdej klasie mogą uczęszczać przez cały semestr na wybrane przez siebie zajęcia dodatkowe. Szkoła dba o to, żeby wybór zajęć był indywidualną decyzją każdego z uczniów. Szkoła oferuje również Indywidualną Ścieżkę Rozwoju, w ramach której organizowane są samodzielne zajęcia z nauczycielami, instruktorami czy trenerami.

Nasza szkoła jest wyposażona w tablice multimedialne, korzysta z platformy edukacyjnej Its Learning , nauczyciele  i uczniowie na zajęciach korzystają z tabletów i licznych aplikacji.

O wysokiej jakości nauczania w szkole Pro Futuro świadczy również współpraca  z

  • Wyższą Szkoła Pedagogiczna im Korczaka – praktyki studentów w ramach programu Erasmus,
  • Akademią Pedagogiki Specjalnej im M. Grzegorzewskiej – praktyki studentów,
  • Istituto Italiano – egzaminy zewnętrzne z języka włoskiego
  • TELC- egzaminy zewnętrzne przeprowadzane w Szkole Pro Futuro będącej Centrum Egzaminacyjnym
  • Polską Akademią Nauk przy EDUSCIENCE  – największym projekcie innowacyjnym realizowanym w obszarze nauk matematyczno-przyrodniczych.
  • The Door – Szkoła Języka Włoskiego w Genui

więcej informacji: http://profuturo.edu.pl/

 

Tags