Confindustria Polonia – siła przynależności

0
99

Rok po pierwszym wywiadzie z prezesem Confindustria Polonia (w Gazzetta Italia 81/2020) wracamy do podsumowania stanu Stowarzyszenia, osiągniętych celów i celów na nadchodzący rok. Wspólnie z Zarządem Confindustria Polonia, któremu dziękujemy za ich dyspozycyjność, postanowiliśmy oddać głos strategicznym członkom Stowarzyszenia, którzy opowiedzieli nam o punkcie widzenia „odbiorców” ich nowego włoskiego domu. Ten trudny rok wystawił wszystkich na próbę, ale także dzięki temu nauczyliśmy się i zrozumieliśmy znaczenie relacji międzyludzkich i siły, a także piękna, jedności i solidarności przekazywanych przez sieć Współpracowników, co można dostrzec w poszczególnych wypowiedziach.

Ivan Senatore – SENATRANS POLSKA

„Confindustria od zawsze była dla mnie punktem odniesienia, który pozwala tworzyć wartościowe relacje i często odnaleźć potrzebną konfrontację między członkami. Confindustria Polonia była dla Senatrans Polska naturalnym miejscem podejmowania decyzji biznesowych, które skłoniły nas do wyboru drogi internacjonalizacji w Polsce: każdy kraj ma swoją dynamikę i uważam, że poleganie na strategicznych partnerach ma fundamentalne znaczenie dla tych, którzy chcą wejść w nowe środowisko przemysłowe. Pomoc wszystkich pracowników Confindustria Polonia pozwoliła nam na nawiązanie kontaktu z wysokiej klasy profesjonalistami, ekspertami i władzami, którzy ułatwili rozpoczęcie naszej działalności i którzy dziś przyczyniają się do dalszego rozwoju. Przyczyniła się również do stworzenia sieci kontaktów, które okazały się niezbędne dla rozwoju naszej firmy”.

W jaki sposób zrzeszanie się może być wsparciem za granicą i jakie narzędzia, waszym zdaniem, należy rozwijać, również w świetle sytuacji pandemicznej?

„Tworzenie sieci kontaktów jest bardzo ważne dla zwiększenia konkurencyjności. Firmy, które są częścią Confindustria Polonia są zakorzenione w strukturze społecznej kraju, ale utrzymują silne więzi z Włochami. Oznacza to, że z niektórymi członkami rozpoczęliśmy wspólną i ciągłą ścieżkę współpracy, która z pomocą naszych 4 centrów komunikacyjnych, stanowiących przydatne narzędzie do podtrzymywania codziennych kontaktów z Włochami. Zajmujemy się transportem i dzięki sieci, którą zbudowaliśmy w Polsce, jesteśmy w stanie sprostać wszelkim potrzebom logistycznym, nawet w czasie takim jak obecny, gdy transport drogowy jest poddany presji, a wiele firm ma trudności z transportem swoich towarów. Te po-covidowe miesiące pokazują bardzo silne przyspieszenie w ruchu towarów, a tworzenie się sieci kontaktów z przedsiębiorcami staje się niezbędne, aby być postrzeganym jako wiarygodny partner, oferujący wysokiej jakości usługi. Poznanie włoskich firm zagranicą sprzyja sytuacjom szybkiej i bezpośredniej współpracy, a inicjatywy tworzone przez Stowarzyszenie, takie jak „Guida paese 2021”, a także spotkania z przedsiębiorcami, dodatkowo sprzyjają wymianie doświadczeń”.

Silvio Corbucci – PLOH VENDING

„Jako przedsiębiorstwo świadczące usługi naszym najważniejszym celem było zaprezentowanie się na rynku przed włoskimi i polskimi firmami. Mając możliwość pokazania naszych usług na rynku byliśmy w stanie pokazać ich jakość i wydajność, a tym samym zdobyć kawałek rynku. Bez wątpienia Confindustria Polonia była w stanie zapewnić nam miejsce, którego szukaliśmy. Dzięki sieci firm, w której tworzenie i pielęgnowanie codziennie angażuje się Stowarzyszenie, możliwość współpracy, wiedzy i wymiany doświadczeń rośnie z dnia na dzień, dając również nam możliwość rozwoju.”

W jaki sposób zrzeszanie się może być wsparciem za granicą i jakie narzędzia, waszym zdaniem, należy rozwijać, również w świetle sytuacji pandemicznej?

„W pierwszym zderzeniu z zagranicznym systemem, na początku pojawia się dezorientacja, dlatego wybór Stowarzyszenia takiego jak Confindustria, które jest w stanie poprowadzić, doradzić i wspierać w pierwszych i w kolejnych krokach, było łutem szczęścia i doskonałą decyzją. Elementy wsparcia w rozwoju oferowane przez Confindustrię są coraz lepsze, co w konsekwencji zwiększa nasze korzyści jako firmy. Istnieje comiesięczny biuletyn, w którym członkowie dostają wiele przydatnych informacji o spotkaniach, odbywających się obecnie w trybie online, które wkrótce powrócą do formy stacjonarnej. Sieć firm utworzona przez Stowarzyszenie jest wartością dodaną. Wspólna wiedza i umiejętności sprawiają, że wszyscy członkowie są bogatsi o nowe doświadczenia”.

W jaki sposób stowarzyszenie może być wsparciem w przyszłości i dlaczego radziłbyś innym przedsiębiorcom, żeby się zrzeszali i stawali partnerami?

„Wykorzystanie synergii wiedzy jest ogromną zaletą Confindustri, kontakt z innymi firmami poprzez spotkania i widoczność zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz stowarzyszenia to kolejne pozytywne strony przynależności do Stowarzyszenia. Możliwość bycia na bieżąco z dynamiką kraju, który nas gości, również dzięki publikacji Guida Paese 2021, vademecum, uzupełniające wizję skutecznego i produktywnego działania, które Confindustria udostępniła swoim Partnerom. Przewodnik powstał powstał w celu pomocy wszystkim włoskim przedsiębiorcom już obecnym na terytorium Polski, będących w trakcie rozwijania działalności w tym kraju, a jako partnerzy strategiczni z przyjemnością przyczyniliśmy się do realizacji tego narzędzia”.

Alessandro Romei – RINA

„RINA to grupa z ponad 150-letnią historią, która liczy niecałe 5000 pracowników i jest obecna na całym świecie z ponad 200 biurami i laboratoriami. Nasza międzynarodowa i sektorowo niejednorodna obecność łączy się z wizją i celami stowarzyszeń branżowych, takich jak Confindustria Polonia. Rina zawsze wierzyła w stowarzyszenia, w silną i jednolitą reprezentację oraz w wielką zdolność włoskiego systemu do doceniania i dbania o wspólne interesy we wszystkich krajach, w których jesteśmy obecni, dlatego jesteśmy dziś strategicznymi partnerami Stowarzyszenia w Polsce”.

W jaki sposób zrzeszanie się może być wsparciem za granicą i jakie narzędzia, waszym zdaniem, należy rozwijać, również w świetle sytuacji pandemicznej?

„Główną korzyścią jest z pewnością poczucie aktywnego udziału w czymś większym i bardziej zorganizowanym, systemie, który daje nam bezpieczeństwo i gwarantuje aktywne wsparcie wszystkich podmiotów włoskiego systemu. Uważamy, że inicjatywy i wydarzenia organizowane przez Stowarzyszenie mają fundamentalne znaczenie, dzięki nim możemy w pełni korzystać z wymiany doświadczeń i wiedzy innych Partnerów. Przykładem Aeromixer, międzynarodowe wydarzenie, które odbędzie się 28 września 2021 r. Wykorzystaliśmy je od razu, stając się jego głównymi sponsorem i promotorem w jednym z sektorów, który nas najbardziej interesuje, czyli w lotnictwie, wobec którego mamy duże oczekiwania”.

W jaki sposób stowarzyszenie może być wsparciem w przyszłości i dlaczego radziłbyś innym przedsiębiorcom, żeby się zrzeszali i stawali partnerami?

„Zrzeszanie się oznacza możliwość wiarygodnej konfrontacji i polegania na wykwalifikowanym partnerze na każdym etapie procesu zarządzania, ale także posiadanie profesjonalnego rozmówcy, ułatwiającego mierzenie się z ważnymi tematami dotyczącymi strategii. Budowanie firmy za granicą niesie ze sobą trudności dla przedsiębiorstw, a wyzwaniom lepiej stawiać czoła wspólnie z grupą ekspertów w dziedzinie internacjonalizacji. Warto tutaj wspomnieć o przewodniku Guida Pease 2021, który jest wartością dodaną w opisywaniu, jaki potencjał ma tak piękny kraj jak Polska. Confindustria Polonia jest również aktywną częścią Federacji Confindustria Europa Wschodnia, gwarantującej dostęp do usług i pomocy poza granicami Polski. Stowarzyszenia są zatem obowiązkowym wyborem dla skutecznej konkurencji na trudnych rynkach międzynarodowych, a włoski system z pewnością potrzebuje silnej, spójnej reprezentacji ukierunkowanej na dobro przedsiębiorstw i specjalistów. Właśnie to znaleźliśmy w Confindustria Polonia: wyraźny zamiar realizacji filozofii, w której działania gospodarcze są ukierunkowane na zaspokojenie wartości takich jak dzielenie się, bliskość, partycypacja, wymiana: wartości, które wykraczają daleko poza zwykłą logikę zysku”.

tłumaczenie pl: Marta Maszkowska