Italy Ambassador Awards, Poland edition 2023

0
129

Tłumaczenie pl: Zuzanna Miniszewska

Foto: Dariusz Dudzik

W czasach, kiedy masowa turystyka zyskuje złą sławę w prasie z powodu inwazji turystów pokazujących brak szacunku odwiedzanym przez nich miastom sztuki czy plażom położonym w wyjątkowym środowisku naturalnym, rośnie rola influencerów podróżniczych, którzy promują pozytywne zachowania wśród turystów, zachęcając ich do udania się w mniej oblegane miejsca lub proponując nowe sposoby na rozsądne zwiedzanie popularnych destynacji.

Z tego powodu podkreślamy znaczenie „Italy Ambassador Awards – Poland edition 2023”, wydarzenia, które odbyło się w czerwcu w Krakowie. W pięknej scenerii Hotelu Starego miały miejsce ceremonia wręczenia nagród i uroczysta kolacja, zorganizowane przez Italy Ambassador Awards (IAW) we współpracy z Włoskim Instytutem Kultury w Krakowie i pod patronatem Narodowej Agencji Turystyki Włoskiej (ENIT) oraz włoskiego konsulatu w Krakowie.

Marzena Latosińska, Maria Magdalena Milczarek, Svetlana Trushnikova, Matteo Ogliari, Izabela Krzanowska

„Tegoroczna polska edycja Italy Ambassador Awards stanowi wyjątkową okazję do nagrodzenia osób, które w szczególny sposób przyczyniają się do promocji dwustronnych relacji między Włochami i Polską. Ta nagroda jest dowodem przyjaźni i współpracy między dwoma krajami, które kocham”- mówi Izabela Krzanowska, dyrektorka IAW Polska.

Ania i Marcin Nowakowie

W trakcie wieczoru influencerzy opowiedzieli o swoich doświadczeniach i o pasji, która skłania ich do opowiadania o Włoszech za pośrednictwem mediów społecznościowych takich jak Instagram, Facebook, TikTok czy YouTube. Po zakończeniu prezentacji kandydatów, międzynarodowe jury wybrało zwycięzcę, który w listopadzie weźmie udział w finale włoskiego konkursu Italy Ambassador Awards we Florencji. Zwycięzcami nagrody IAW Poland Edition 2023 zostali Ania i Marcin Nowakowie, założyciele profilu „wedrownemotyle” na Instagramie. Uzasadnienie przyznania nagrody brzmiało: „Za odegranie znaczącej roli w promocji polskiej turystyki we Włoszech poprzez zachęcanie do wymiany kulturowej i wzajemnego wzbogacania się”. Zwycięzcy otrzymali wspaniałe trofeum wykonane przez polskiego rzeźbiarza Kamila Zaitza. Następnie partnerzy IAW Poland Edition przyznali wyróżnienia wybranym uczestnikom: Gazzetta Italia nagrodziła Bartka Kieżuna (Krakowski Makaroniarz) i Karola Webera (Inspektor Hotelowy). Restauracje Sant’Antioco i Santa Caterina przyznały nagrodę Katarzynie Wartalskiej (wlochoterapia). Nagrody od restauracji Tre Sorelle otrzymali Bartek Kieżun (Krakowski Makaroniarz), Mattia Centini (throwback pasta), Kinga Gajewska (kingagajatravels) i Karolina Wiszniewska (italia_e_cucina). Mattia Centini (throwback pasta) został także wyróżniony przez NORTHCOAST. Wszyscy uczestnicy otrzymali certyfikaty potwierdzające wkład w promocję turystyki w social mediach za pomocą tworzonych treści, a także podkreślające prezentowane przez nich kompetencje i odpowiedzialność etyczną. Jury przewodniczyły założycielka Premio Italy Ambassador Awards Svetlana Trushnikova oraz dyrektorka IAW Poland Izabela Krzanowska. W jego skład weszli cenieni specjaliści z różnych dziedzin, między innymi: Matteo Ogliari (dyrektor Włoskiego Instytutu Kultury w Krakowie), Katarzyna Likus (Konsul Honorowa Republiki Włoskiej w Krakowie), Sebastiano Giorgi (redaktor naczelny Gazzetta Italia), Brian Hauch Fenger (Managing Director AMKA Poland), Odoardo Spataro (właściciel KATANE gelato siciliano), Justyna Czekaj-Grochowska (właścicielka restauracji Portobello), Antonio Maglietta (właściciel restauracji Sant’Antioco i Santa Caterina), Piotr Wrona (właściciel restauracji Tre Sorelle), Sebastian Synowiec (dyrektor Horeca North Coast). Wieczór uświetnił występ utalentowanego saksofonisty Juliana Brodskiego oraz wystawa obrazów Michała Zakrzewskiego zatytułowana „L’Italia accogliente”.

Karol Weber, Bartek Kiezun