Polski dzień na 34-tych międzynarodowych targach SANA w Bolonii

0
69

FOCUS DAY POLONIA: relacje polsko włoskie – wyzwania i możliwości

Podczas 34-tej edycji targów produktów organicznych i naturalnych Sana w Bolonii Polska Izba Biznesowa we Włoszech CAPI wraz z Targami w Krakowie miały okazję przedstawić Polskę międzynarodowym firmom z branży kosmetycznej i żywnościowej.

W dniach od 8 do 11 września na stoisku CAPI PIBW ( pawilon 29 stoisko B59) odbyło się wiele spotkań B2B, w tym też te z udziałem polskich firm kosmetycznych Ava Cosmetic Laboratory, Yappco i Senelle.

W sobotę, 10 września na największym targowym miejscu – OPEN THEATRE ( gdzie dwa dni wcześniej nastąpiło oficjalne otwarcie targów) odbyła się konferencja FOCUS DAY POLONIA, relacje polsko-włoskie: wyzwania i możliwości. Jej organizator, Polska Izba Biznesowa we Włoszech CAPI pokazała nasz kraj jako interesujący tak turystycznie, jak i biznesowo.

Po przekazaniu pozdrowień od Honorowego Konsula RP w Bolonii Pasquale Laurenzano, moderująca wydarzenie Ewa Trzcińska, prezes CAPI powiedziała:

– Dziś Polska utrzymuje stosunki handlowe z ponad 200 krajami na całym świecie, Włochy są bardzo ważnym partnerem Polski. Większa wiedza oznacza również większą świadomość tego, co można wspólnie zrobić z przemysłowego i handlowego punktu widzenia. Żyjemy w szczególnym okresie, zdominowanym przez pandemię, a w ostatnich miesiącach przez wojnę na Ukrainie, która spowolniła światową gospodarkę, ale trendy się nie zmieniają – globalna ekspansja firm nie zatrzymuje się, jedynie ewentualnie spowalnia

Konferencja miała na celu pokazanie Polski jako atrakcyjnego partnera z punktu widzenia gospodarczego, ale też jako turystycznego. Tę ostatnią rolę idealnie wypełniła prezentacja Barbary Minczewa, dyrektor włoskiego oddziału Polskiej Organizacji Turystycznej, która w magiczny sposób przedstawiła nasz kraj. Wcześniej CAPI postarało się aby u każdego wystawcy na stoisku pojawiły się przekazana przez POT katalogi przedstawiające Polskę, podobnie jak w centrum prasowym czy tuż przed wejściem na samą konferencję.

„Produkty naturalne: perspektywa rynku polskiego” to tytuł wystąpienia Agnieszki Szymeckiej – Wesołowskiej, FOOD LAW Centrum Prawa Żywnościowego, która w bardzo interesujący sposób przedstawiła perspektywę polskiego rynku produktów naturalnych.


O tym, jak trudno jest wprowadzić na rynek włoski produkty kosmetyczne z innych krajów powiedziała Jenny Zannoni, Brazzale Distribuzion, od kilku lat z powodzeniem reprezentująca w Italii polską markę RESIBO. Włosi znani są z przywiązania do rodzimych
marek, do wysokiej jakości ale także do estetyki opakowań. Polskie marki nie boją się wyzwań i mają odpowiednie doświadczenie tak w rodzimym kraju jak i na innych rynkach, aby zawalczyć też i w Italii, o czym świadczyło interesujące wystąpienie Agnieszki Piotrowskiej, Ava Cosmetic Laboratory.

„Sukces zaczyna się od spotkania” – tak swoje wystąpienie zatytułowała prezes Targów w Krakowie, Grażyna Grabowska zapraszając do Krakowa ( miasta 1800 restauracji i 190 hoteli, miasta docenionego przez UNESCO) i na same targi, przedstawiając bogaty program eventowy swojej firmy.

Agnieszka Gorzkowska, wiceprezes PIBW CAPI, nawiązując do wystąpień swoich poprzedniczek pokazała w jaki sposób Izba może wesprzeć włoskie i nie tylko firmy w wejściu na rynek polski, bo jak ważny jest doświadczony partner nikogo nie trzeba przekonywać.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że pierwsza w 34-letniej tradycji targów SANA konferencja poświęcona relacjom polsko-włoskim, możliwościom i wyzwaniom wzbudziła tak duże zainteresowanie. Chciałabym powiedzieć, że jako Izba planujemy już następne wydarzenia – podsumowała Ewa Trzcińska, moderatorka konferencji, dziękując tak przybyłym gościom ( tu w szczególności profesor Uniwersytetu Bolońskiego Carli Faralli ) jak i organizatorom (Claudia Castello i Carolina d’Alessandro), a Agnieszka Gorzkowska dodała:

– Mawia się, że Włochy są rynkiem dla najlepszych. Włochy to rynek dojrzały, w wielu sektorach nadal chłonny, ale wymagający odpowiedniego przygotowania i odpowiedniej strategii, które my jako Izba możemy zapewnić.

Zdjęcia: Aneta Malinowska