Emilia Romania uderza w polski rynek, drugi pod względem frekwencji w regionie

0
88

Rankiem, 10 kwietnia, w siedzibie Ambasady Włoskiej w Warszawie odbyła się konferencja prasowa prezentacji nadzwyczajnej i zróżnicowanej oferty turystycznej regionu Emilia Romania, który w 2023 roku odnotował zwiększenie obecności turystów o 30%. „ To wspaniały region łączący piękno natury, sztuki i architektury, tak jak zapachy produktów i wyjątkowej kuchni razem z ogromną wiedzą naukową która sprawia, że w regionie Emilia Romania produkowane są auta i motocykle wzbudzające zazdrość na całym świecie” oświadczył ambasador Włoch w Polsce, Luca Franchetti Pardo. Następnie Piero Cannas, dyrektor Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Polsce, podkreślił istotność połączeń lotniczych dla rozwoju turystyki, wyrażając nadzieję na nawiązanie bliższej relacji z niskobudżetowymi liniami lotniczymi.

Podczas konferencji był obecny również znakomity kolaż i były trener włoskiej reprezentacji kolarskiej Davide Cassani, a obecnie przewodniczący rady turystycznej regionu Emilia Romania. Cassani w przemówieniu podkreślił ważności eventów sportowych w regionie oraz zaprezentował etapy otwarcia Tour de France które odbędzie się we Florencji, Rimini, Bolonii, Piacenzie oraz Turynie – wydarzenie pierwszy raz rozpocznie się we Włoszech 29 czerwca.

Zwrócenie uwagi przez region Emilia Romania na Polskę jest spowodowane faktem, iż w 2023 roku polski rynek turystyczny plasował się na drugim miejscu zaraz po niemieckim wśród odwiedzających region. Na konferencji prasowej zorganizowanej przez Radę Turystyczną regionu Emila Romania, pojawił się także członek rady ds. mobilności, infrastruktury, turystyki i handlu tego regionu Andrea Corsini, który przedstawił nowości zaplanowane na sezon turystyczny 2024 przed publicznością wśród której znaleźli się dziennikarze głównych gazet krajowych oraz przewodnicy turystyczni.

„Polski rynek zapowiada się obiecująco dla naszej turystyki – podkreśla Corsini – co potwierdzają także danie z 2023 roku wskazujące na wzrost liczby przyjazdów turystów o 28,8%, a tych z Polski o 32% porównując z rokiem ubiegłym”. Wśród przemawiających znalazła się także Agata Lang, córka Czesława Langa, kolarza i prezesa Tour de Pologne, która podarowała koszulkę lidera Tour de Pologne Ambasadorowi Luce Franchetti Pardo oraz Davide Cassani.

Następnie odbyła się degustacja potraw i wina z typowymi produktami regionalnymi, we współpracy z Departamentem Rolnictwa oraz różnymi konsorcjami takimi jak: Konsorcjum Ochrony Octu Balsamicznego Igp z Modeny, Konsorcjum Prosciutto di Parma Dop, Konsorcjum Parmigiano Reggiano Dop, Konsorcjum Promocji i ochrony Piadina Romagnola Igp. które dbają o jakość i pochodzenie produktu.